Thursday 7 March 2013

Masihkah Kita Ingat 8 Mac 2008



Pakat-Pakat Kalih

Masihkah Kita Ingat 8 Mac 2008

Lima tahun sudah berlalu sejak berlakunya tsunami politik terbesar dalam sejarah Malaysia. Kekalahan besar yang memalukan parti pemerintah Barisan Nasional yang dipimpin oleh UMNO pastinya tidak akan dilupakan oleh mereka yang dibisukan oleh suara rakyat pada tarikh bersejarah itu; yang telah memilik untuk menolak kepimpinan UMNO dan memberi amanah kepada parti-parti oposisi yang kemudiannya membentuk sebuah koalisi politik bernama Pakatan Rakyat.

Lima tahun sejak 8 Mac 2008, Malaysia telah melihat pelbagai perubahan hasil desakan sebuah ikatan pembangkang yang kuat dan kuasa politik rakyat yang mendesak supaya wujudnya sebuah demokrasi yang adil dan berfungsi dengan baik di Malaysia. Lima tahun sudah negeri-negeri Pakatan Rakyat dipimpin dengan berhemah dan cekap; dan membawa kebaikan untuk semua tanpa mengira latarbelakang kaum dan ekonomi.

Menjelang pilihanraya umum yang akan datang, jangan kita lupa kepada tsunami politik Mac 2008 yang telah merubah cara kita melihat sistem kerajaan di negara ini. Arus perubahan kian kuat dan bakal membadai di segenap ceruk yang membenih korupsi dan kezaliman. Rakyat pastinya bijak untuk memilih perubahan yang melestari; demi masa depan Malaysia yang lebih baik.

Ubah Sekarang, Bersihkan Malaysia!
Bottom of Form