Monday 21 January 2013

Mengapa Ghani dan Johor BN-Umno mest di tumbang


Mengapa Ghani dan Johor BN-Umno mest di tumbang


Pengkhianatan Pemimpin Umno kepada Rakyat:

1.   Padan tahun 1992, 32 juta ekar tanah rakyat di rampas Mentri Besar Johor ketika itu, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
2.   Ghani Othman bolot tanah seluas 22,500 ekar bersama Datuk Seri Najib Razak untuk kayakan kroni.
3.   Johor telah kehilangan Pulau Batu Puteh ekoran lemahnya persediaan Kerajaan dalam mempertahankan Pulau Batu Puteh semasa perbicaraan di Mahkamah Antarabangsa (ICJ).
4.   Penyerahan tanah Keretapi Tanah Melayu (KTM) di Tanjung Pagar, Singapura. 217 hektar tanah KTM di Singapura diserah kepada Singapura.
5.   Tanah Rizab Melayu yang semakin meyusut. Tiga (3) juta hektar di seluruh Negara pada tahun 1957 susut sehingga 1.7 juta hektar padan tahun 1955. Di Johor, Umno menyerahkan 26,000 ekar tanah dari Tanjung Langsat sehingga ke Tanjung Piai, Pontian, untuk membina Bandar Baru Piai kepada Syarikat Kok Brothers dan UEM. Menghalau 290 keluarga di Kampung Plentong engah, Pasir Gudang, Johor. Mereka sudah tinggal di situ hamper 30 tahun.
6.   Kemana perginya dana RM400 juta dalam Tabung Amanah Warisan?
7.   Penswastaan Syarikat Air Johor (SAJ). Penswastaan SAJ telah menyebabkan tariff air Johor menjadi termahal di Negara.
8.   39 bekalan peralatan bernilai RM55,360 telah ditempatkan atau di pasang di rumah individu dan bukannya di premis-premis persatuan atau pertubuhan seperti yang terkandung dalam Lopran Ketua Audit Negara 2011.
9.   Kesemua syarikat subsidiari JCorp Hotel and Resort Sdn Bhd (JHRSB) dalam bidang perhotelan dan pelancongan telah mengalami kerugian semasa antara RM0.39 juta hingga RM10.16 juta dan menyebabkan kerugian terkumpul kesemua syarikat tersebut meningkat antara RM6.99 juta hingga RM114.15 juta.
10.                     Laporan Ketua Audit Negara 2011 mendedahkan sekolah Agama yang terpaksa menyewa di bangunan rumah kedai yang sempit, tidak mempunyai peralatan keselamatan yang mencukupi, infrastruktur dan peralatan sekolah yang uzur dan bilik darjah yang sempit dengan bilangan murid yang ramai.

Johor perlukan perubahan.
Johor mesti diselamatkan dari Ghani Othman dan Umno/Barisan Nasional. – Anak Muda Malaysia